30. 9. 2009

Ranní cestu do práce z Radotína na Anděl City, kterou pořádal ROPID a České dráhy, a.s., v rámci Evropského týdnu mobility, absolvovalo celkem sedm týmů, které využily různých dopravních prostředků a jejich kombinací. Vítězem se stalo kolo v sedle s radním hl. m. Prahy Petrem Štěpánkem (SZ), druhé místo získal zástupce portálu NAKOLE.CZ, který jel vlakem na Smíchov a dále na „skládačce“, třetí dojely shodně skupiny závodníků, jež použily kombinaci vlak a metro a vlak a tramvaj. Automobil, ač na trase byl bezproblémový provoz, dorazil až jako čtvrtý.

„Vzkaz Evropského týdne mobility je jasný. Veřejná doprava a kolo jsou nejrychlejší. Auto nemá šanci,“ řekl po dojezdu radní hl. m. Prahy Petr Štěpánek (SZ), který trasu z Radotína z parkoviště P+R k Andělu zvládl za 19 minut. S testem byl spokojení i Pavel Procházka, pověřený řízením společnosti ROPID: „Jsem rád, že pražská integrovaná doprava ukázala své kvality, že železnice se pro cestující stala její samozřejmou součástí.“ A ředitel Krajského centra osobní dopravy pro Středočeský kraj Alois Kašpar dodal: „Esko je kapacitní, bezpečná a rychlá doprava. Z Radotína vyjíždějí vlaky do Prahy každých deset minut.“

Radotín je třetí nejvyužívanější pražská železniční stanice, co se osobních vlaků týče. Navíc na lince S7 z Berouna do Prahy se stále více objevují moderní elektrické klimatizované jednotky CityElefant, které také dnes závodníci při cestě použili. Závodu se také zúčastnily děti z radotínské základní školy, pro které byla jako odměna připravena návštěva v Království železnic.

Časy týmů na trase Radotín – Anděl City:

start 8.15

1) kolo: 19 minut

2) vlak (nádr. Smíchov) + kolo (tzv. skládačka): 22 minut

3) vlak (nádr. Smíchov) + metro, vlak (nádr. Smíchov) + tramvaj: 24 minut

4) automobil: 25 minut (na trase byl slabší provoz vzhledem k dopravní nehodě před Radotínem)

5) vlak (nádr. Smíchov) + pěšky: 39 minut

6) autobus : 43 minut (5 minut zpoždění proti jízdnímu řádu)

TOPlist