10. 9. 2008

Rozhodnutí o umístění stavby „Škola tradičních umění“

Městská část Praha 13

Úřad městské části

Odbor stavební

Oddělení územního rozhodování

Sluneční náměstí 2580/13, 158 00  Praha 5

SPIS. ZN.:

OUR 31343/2008/Bar

 

 

 

Č.J.:

P13-42017/2008

 

 

 

ARCHIV :

maitrea

 

 

 

 

 

VYŘIZUJE:
TEL.:
FAX:

Ing. Zlata Bartošová

235 011 230

235 011 438 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V Praze   14.8.2008

 

 

ROZHODNUTÍ

O UMÍSTĚNÍ STAVBY

Výroková část:

Úřad městské části Praha 13, odbor stavební, jako stavební úřad příslušný podle § 13, odst. 1, písm. c) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), podle § 32 odst. 1 zákona o hlavním městě Praze č. 131/2000 Sb. a vyhlášky č. 55/2000 Sb. hl. m. Prahy, kterou se vydává Statut hl. m. Prahy, ve znění pozdějších změn a doplňků, v územním řízení posoudil podle § 84 až 91 stavebního zákona žádost o vydání rozhodnutí    o umístění stavby nazvané

„Škola tradičních umění“

 (dále jen „stavba“), kterou dne 23.5.2008 podala společnost MAITREA a.s., IČ 49240617, Týnská ulička 1064/6, 110 00  Praha 1, kterou zastupuje Společnost Západního města, a.s., IČ 60196793, Lýskova 1593, 155 00  Praha 5 (dále jen „žadatel“).

Na základě tohoto posouzení vydává podle § 79 a 92 stavebního zákona a § 9 vyhlášky č. 503/2006 Sb.,  o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření toto

r o z h o d n u t í   o   u m í s t ě n í   s t a v b y:

 

Na pozemcích  parc. č. 2160/132, 2160/222, 2160/232, 2160/251 v katastrálním území Stodůlky v Praze 5 se umisťuje stavba objektu školy, přípojek inž. sítí, kabelu nn, telefonního kabelu a zpevněných ploch vč. parkovacích stání, jak je zakresleno v ověřené dokumentaci (situační výkres na podkladu katastrální mapy v měř. 1:1000 a koordinační situace v měř. 1:500), která bude ověřena po nabytí právní moci rozhodnutí.

Pro umístění a projektovou přípravu stavby se stanovují tyto podmínky:

1.    Stavba bude umístěna na pozemku č.parc. 2160/132 v k.ú. Stodůlky, který leží jižně od prostoru křižovatky ulic Bellušova a Mukařovského v jižní části obytného souboru Lužiny na Jihozápadním městě. Z východní a jižní strany je pozemek vymezen stávající komunikací pro pěší, která navazuje na lávku přes ulici Mukařovského, ze severní a západní strany je vymezen ulicí Bellušova a jejím propojením na ulici Mukařovského. Pozemek je mírně svažitý s převýšením cca 5 m.

2.    Škola bude umístěna v centrální části pozemku a bude mít pravidelný čtvercový půdorys o rozměrech max. 16,50 x 16,50 m. Hmotově bude řešena jako pravidelná krychle zastřešená stanovou střechou ukončenou střešní lucernou.

3.    Škola bude na pozemku umístěna tak, že severní fasáda bude vzdálena od severní hranice pozemku min. 10,90 m, jižní fasáda od jižní hranice min. 20,90 m a jihovýchodní roh od východního rohu (v místě nástupu na stávající lávku pro pěší) pozemku bude vzdálen min. 9,30m.

4.    Objekt bude částečně podsklepený, bude mít dvě nadzemní podlaží a podkroví. V 1PP bude technické zázemí objektu, v 1NP bude sál pro pohybové aktivity, soc. zázemí, ve 2 NP bude byt správce a ateliery pro výuku, v podkroví objektu bude ateliér.

5.    Úroveň vrcholu stanové střechy střešní lucerny odsazené (od dolní části stanové střechy) průběžným pásovým oknem (umožňujícím osvětlení podkroví) do všech světových stran bude max. 11,00 m nad podlahou přízemí, která bude umístěna na úrovni ± 0 = 353,00 m n.m. Hlavní vstup do objektu bude z jižní strany. V rámci stavby bude umístěno oplocení, které bude minimálně podél komunikace pro pěší od místa nástupu na stávající lávku pro pěší řešeno jako průhledné.

6.    Plochy fasád objektu budou členěny okenními otvory (vybavenými žaluziemi), budou opatřeny omítkami světlé barvy v kombinaci se soklem obloženým pískovcem do výšky cca 1,40 m. Stavba bude mít charakter energeticky úsporné stavby.

7.    Pro příjezd i výjezd bude využíván stávající vjezd z ulice Bellušova, přístup pro pěší bude ze dvou směrů – ze západu (v blízkosti vjezdu) a z východu (v místě nástupu na lávku pro pěší). Celková min. potřeba 11 stání pro osobní automobily bude zajištěna podél západní hranice pozemku stavby v návaznosti na stávající vjezd, z toho 1 stání bude upraveno a označeno jako stání vozidel pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

 

 

8.    Inženýrské sítě:

    1. zásobování vodou bude zabezpečeno novou vodovodní přípojkou napojenou na stávající vodovodní řad vedený v kolektoru v ul. Bellušova v místě šachty Š 170, na přípojce bude umístěna v jihozápadním rohu pozemku investora vodoměrná šachta
    2. splaškové vody z objektu budou odvedeny novou splaškovou přípojkou DN 200 zaústěnou do stávající šachty kanalizační přípojky na pozemku č.parc. 2160/251
    3. dešťové vody ze střechy objektu budou odvedeny do jezírka na pozemku stavby, přepad z jezírka bude napojen do vsakovací studny umístěné v jeho blízkosti při jižní hranici pozemku stavby
    4. zásobování plynem bude zajištěno novou plynovodní přípojkou o délce cca 25 m napojenou na stávající veřejný NTL plynovod vedený v chodníku podél komunikace Mukařovského, přípojka bude ukončena na pozemku stavby HUPem a osazena plynoměrem.
    5. zásobování el. energií objektu bude zabezpečeno z distribuční soustavy NN úpravou (zkrácením) stávajícího připojení a vybudováním nového pilíře s přípojkovou skříní na hranici pozemku v JV rohu oplocení
    6. zdrojem tepla a ohřevu TUV bude plynový kotel o výkonu 24 kW
    7. napojení budovy na telefonní síť O2 Telefonica bude zajištěno napojením nového telefonního kabelu v kolektorové šachtě Š 170 na stávající kabel vedený v kolektoru
    8. v rámci stavby budou zrušeny kabely VO vedoucí přes pozemek č.parc. 2160/132, kabel ze stožáru č. 508662 bude naspojkován novým kabelem a zatažen do stožáru č. 508661 VO

9.    Projektová dokumentace stavby bude navržena tak, aby byl zajištěn přístup a příjezd ke všem pozemkům a objektům v dotčené oblasti min. pro pohotovostní vozidla a přístup k uličním hydrantům a ovládacím armaturám inženýrských sítí.

10.    Stavba musí být koordinována se všemi akcemi sdělenými žadateli odborem koordinace TSK. Stavba v rámci vzájemné koordinace všech záměrů v území (tj. Institut informatiky a gymnázium Lužiny) umožní podmínky pro vytvoření minimálního společného veřejného prostoru, do kterého budou orientované vstupy všech zařízení.

11.    Projektová dokumentace stavby bude obsahovat opatření k zajištění mechanizačních prostředků před úkapy ropných látek a olejů, protože pozemky dotčené stavbou se nacházejí ve II. pásmu hygienické ochrany vodárenského zdroje Podolí.

12.    Projektová dokumentace stavby bude zpracována tak, aby souběh a křížení se stávajícími inženýrskými sítěmi byly provedeny v souladu s ČSN 73 60 05 „Prostorové uspořádání sítí technického vybavení“ a s dohodami se správci těchto sítí tak, aby veškeré práce v místech souběhu a křížení telekomunikačních kabelů byly prováděny ručním způsobem bez užití mechanizace. V dalším stupni dokumentace je nutno předložit řešení křížení přípojek s tepelnými sítěmi k odsouhlasení spol. Pražská teplárenská. a.s.

13.    Projektová dokumentace stavby  bude respektovat ČSN 83 90 61 – Ochrana stromů a ploch pro vegetaci při stavebních činnostech. Na nezastavěných částech pozemku bude provedeno ozelenění a umístěno jezírko a zenová zahrada.

14.    Projektová dokumentace stavby bude obsahovat řešení povrchů pozemků narušených stavbou po skončení stavební činnosti.

15.    Projektová dokumentace stavby bude zohledňovat, že na pozemku stavby budou umístěny dočasné objekty zařízení staveniště, tj. buňkoviště, skladovací a manipulační plochy a technologická zařízení a bude obsahovat podrobné řešení organizace výstavby. Příjezd na staveniště bude stávajícím vjezdem.

16.    Projektová dokumentace stavby bude zpracována v souladu s ustanovením čl. 4.4 „Ochrana nových staveb ne středním radonovém riziku“ normy ČSN 730601 – Ochrana staveb proti radonu v podloží.

Společně formulovaným námitkám OS Bellušova ulice, zastoupené Ing. Majerem a námitkám    Ing. Karla Beneše, Mgr. Josefa Neskusila, LL.M., Vladislavy Pavlovicové, Jany Linkové, Zuzany Linkové  se nevyhovuje.

Námitkám Ing. Jitky Kutmanové se nevyhovuje.

Odůvodnění:

Dne 23.5.2008 podal žadatel žádost o vydání rozhodnutí o umístění stavby. Uvedeným dnem bylo zahájeno územní řízení.

Stručná charakteristika stavby:    objekt školy tradičních umění s učebnami, ateliery a cvičebním sálem o zastavěné ploše cca 270 mvč. bytu správce

Projektant:    Ing. arch. Doubner, autorizovaný architekt, ČKA 00 078

Navrhované umístění stavby je v souladu s územním plánem sídelního útvaru hlavního města Prahy, schváleným usnesením zastupitelstva hl.m. Prahy č. 10/05 ze dne 9.9.1999 a vyhl. č. 32/1999 Sb. hl.m. Prahy o závazné části územního plánu hlavního města Prahy, ve znění pozdějších předpisů, neboť plocha, na kterou se stavba umisťuje, je určena pro funkční využití „VV – veřejné vybavení“ s nímž je navržená stavba školského zařízení klubového typu (s předpokladem využívání zejména dospívající mládeží) s učebnami, ateliery a sálem pro cviky podporujícími soustředěnost, v souladu. Dotčená plocha VV je zároveň v seznamu vyhlášených veřejně prospěšných staveb pod č. 2/VS/13Praha 13 – Lužiny – stavba gymnázia. Dle revize ÚPn, provedené změnou č. 1000/00, vydané opatřením obecné povahy č. 1/2008, je stavba typu „ostatní vzdělávací a školská zařízení nezapsaná v rejstříku MŠMT škol a školských zařízení ve smyslu § 7 školského zákona“ v dané funkční ploše výjimečně přípustná, přičemž s jejím umístěním v dané funkční ploše vyslovil URM souhlas ve svém stanovisku ze dne 29.4.2008 pod č.j. 3231/08. Škola tradičních umění se umisťuje na okrajovou část plochy určené pro VV a její umístění se nemůže dotknout předpokládané stavby gymnázia Lužiny dle seznamu VPS č. 2/VS/13, kterou navrhovaná stavba respektuje. Z výše uvedeného vyplývá, že stavba je s platným územním plánem sídelního útvaru hlavního města Prahy v souladu z hlediska funkčního a v zásadě i kompozičního, neboť jejím umístěním na okraji zájmového území nebude zabráněno další výstavbě na okolních pozemcích.

Stavební úřad posoudil soulad stavby s obecnými technickými požadavky na výstavbu stanovenými vyhláškou č. 26/1999 Sb. hl. m. prahy, o obecných technických požadavcích na výstavbu v hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, se závěrem, že stavba je s touto vyhláškou v souladu, zejména:

  • stavba je v souladu s čl. 4, odst. 1, 2, 10, 11, čl. 8, čl.50

Po posouzení dokumentace pro územní řízení a ze znalosti místa stavební úřad konstatuje, že umístění stavby, její výška a hmota odpovídá předpokládanému rozvoji území. Napojení stavby na stávající uliční síť odpovídá funkčnímu využití území a míře zastavěnosti pozemku tak, jak je stanoveno územním plánem hl.m. Prahy, kterým je vyjádřen i předpokládaný rozvoj území, (viz. výše uvedené posouzení souladu s územním plánem);

  • stavba v souladu s čl. 4 odst. 1 respektuje omezení vyplývající z právních předpisů chránících veřejné zájmy, protože dotčené orgány na úseku péče o životní prostředí, posuzování vlivů na životní prostředí, ochrany veřejného zdraví, péče o kulturní památky, požární ochrany, pozemních komunikací a bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích vyslovily se stavbou z hlediska jimi chráněných zájmů souhlas;
  • stavba v souladu s čl. 4 odst. 1 odpovídá požadavkům na pohodu bydlení a zdravé životní prostředí, dotčené orgány na úseku péče o životní prostředí, posuzování vlivů na životní prostředí, ochrany veřejného zdraví vyslovily se stavbou z hlediska jimi chráněných veřejných zájmů souhlas;
  • stavba je v souladu s čl. 7 odst. 4 umístěna tak, že na plochách stavebního pozemku, které nejsou určeny k zastavění, budou vytvořeny podmínky pro růst vegetace;
  • stavba je v souladu s čl. 10, rozptylové plochy a zařízení dopravy v klidu odpovídají velikosti a funkci stavby;
  • připojení na sítě a stavby technického vybavení je v souladu s požadavky čl. 11
  • stavba je v souladu s čl. 13 odst. 1, neboť architektonické ztvárnění a materiálové řešení stavby je v souladu s jejím významem a umístěním v předmětném území

Navrhovaná stavba je v souladu podle ustanovení vyhlášky č. 369/2001 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a orientace. Podrobnější návrh stavby bude podle požadavků této vyhlášky posouzen podle projektové dokumentace ve stavebním řízení.

Navrhovaná stavba obsahuje pobytové místnosti a nachází se na pozemcích se středním radonovým indexem. Podklad pro stanovení radonového indexu zpracoval RNDR. Petr Hlinovský s povolením SÚJB pod č.j. 21418/2003.

Podle sdělení Katastrálního úřadu pro hlavní město Praha nejsou pozemky č.parc. 2160/132, 2160/222, 2160/232 a 2160/251 v katastrálním území Stodůlky součástí ZPF.

 

Návrh byl doložen následujícími doklady:

  • sdělení MHMP – OOP č.j. S-MHMP- 234903/2008/OOP/VI/EIA/234P-1/Lin ze dne 13.5.2008
  • vyjádření URM č.j. 3231/08 ze dne 29.4.2008
  • stanovisko Hasičského záchranného sboru hl.m. Prahy č.j. HSAA-3030-659/ODZS-2008 ze dne 2.4.2008
  • stanovisko Hygienické stanice hl.m. Prahy č.j. Z.HK 940/50940/08 ze dne 31.3.2008
  • stanovisko ÚMČ Praha 13 – OD č.j. P13-16782/2008/Vy ze dne 2.4.2008 
  • vyjádření MHMP – OKPC č.j. MHMP 144447/2008/Rad ze dne 17.3.2008 ¨
  • stanovisko MHMP – OOP č.j. S-MHMP-142824/2008/1/OOP/VI ze dne 8.4.2008
  • vyjádření MHMP – OUP č.j. S-MHMP 216703/2008/OUP ze dne 5.5.2008
  • stanovisko ÚMČ Praha 13 – OŽP č.j. OŽP/P13-16798/08/Nep ze dne 26.3.2008 a č.j. OŽP/P13-21051/08/Nep ze dne 7.4.2008
  • stanovisko MHMP – OKŘ č.j. S- MHMP 145549/2008/OKR ze dne 1.4.2008
  • vyjádření ÚMČ Praha 13 – ŽIV č.j. P13-23558/2007/Kub ze dne 11.4.2008
  • Povodí Vltavy s.p. č.j. 2008/16531/262 ze dne 1.4.2008
  • Hydrogeologické a inženýrskogeologické posouzení, zasakování srážkových vod, vypracoval v lednu 2008 RNDr. Miloš Čeleda
  • stanovení radonového indexu stavebního pozemku, zpracoval RNDR. Petr Hlinovský, povolení SÚJB pod č.j. 21418/2003

 

Návrh byl dále doložen stanovisky těchto správců inženýrských sítí:

  • Telefonica O2 Czech Republic, a.s. č.j. 35244/08/CPH/000 ze dne 14.4.2008
  • PREdistribuce, a.s. č.j. S 24210/740/Vi/08 ze dne 2.5.2008
  • Pražská plynárenská DISTRIBUCE, a.s. ze dne 22.4.2008
  • Pražská teplárenská a.s. č.j. OÚ/1430/08/LBe ze dne 29.4.2008
  • Pražské vodovody a kanalizace, a.s. č.j. PVK 9318/OTPČ/08 ze dne 28.4.2008
  • Pražská vodohospodářská společnost a.s. č.j. 2172/08/2/02/Ří ze dne 7.5.2008
  • Technická správa komunikací hl.m. Prahy č.j. 801/08/2200/Ve ze dne 7.5.2008
  • Technická správa komunikací hl.m. Prahy č.j. 793/08/2600/vz Gr ze dne 24.4.2008
  • NIPI ČR, a.s. č.j. 08/317/Ma/93 ze dne 9/4/2008
  • ČR – státní energetická inspekce, územní inspektorát Praha, č.j. 611-1010.103Ju ze dne 3.4.2008
  • T-Systems PragoNet Czech Republic a.s. č.j. ÚR/25691/08-3 ze dne 13.3.2008
  • ČEZnet, a.s. č.j. 08/484 ze dne 11.3.2008 a č.j. 799 ze dne 11.3.2008
  • GTS NOVERA a.s. ze dne 12.3.2008
  • Ministerstvo vnitra ČR ze dne 21.4.2008 (razítko na situaci)
  • Vojenská ubytovací a stavební správa Praha ze dne 23.4.2008 (razítko na situaci)
  • UPC Česká republika, a.s. ze dne 12.3.2008 (razítko na situaci)
  • Telecom austria Czech republic, a.s. ze dne 15.3.2008
  • Dial Telecom, a.s. ze dne 8.4.2008 (razítko na situaci)
  • SITEL, spol. s r.o. č.j. 1580/08 ze dne 19.3.2008
  • Cěské radiokomunikace a.s. č.j. ÚTS/P 35636/08 ze dne 4.4.2008
  • MEMOREX TELEX COMMUNICATIONS CZ s.r.o. ze dne 10.3.2008 (razítko na situaci)
  • TISCALI Telekomunikace ČR s.r.o. ze dne 28.4.2008 (razítko na situaci)
  • NETPROSYS, s.r.o. ze dne 12.3.2008 (razítko na situaci)
  • ČD – Telematika č.j. 5224/08 ze dne 11.3.2008
  • Vodafona Czech republic, a.s. ze dne 11.3.2008 (razítko na situaci)
  • T-Mobile Czech Republic a.s. ze dne 15.4.2008 (razítko na situaci)
  • SUPTel a.s. č.j. 757/08 ze dne 14.3.2008
  • ČEPS, a.s. č.j. 543/12400/08 ze dne 18.3.2008
  • Správa Letiště Praha, s.p. č.j. Our Ref. RSM/2551/2008/KPC ze dne 23.4.2008
  • Úřad pro civilní letectví ČR, odbor řízení letového provozu a letišť, oddělení letišť č.j. 3767/08-720 ze dne 13.3.2008

Souhlas vlastníků pozemků podle § 86 stavebního zákona:

  • č.parc. 2160/132 je ve vlastnictví navrhovatele
  • souhlas OSM MHMP č.j. OSM/VP/276789/08/hl ze dne 14.5.2008 se vstupem na části pozemků č.parc. 2160/222, 2160/232 a 2160/251 v k.ú. Stodůlky za účelem uložení inž. sítí

Informace o podání návrhu na vydání rozhodnutí o umístění stavby uvedené ve výroku bylo ve smyslu § 70 odst. 2 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, oznámeno opařením č.j.P13-33493/2008 dne 4.62008 a současně způsobem umožňujícím dálkový přístup, občanským sdružením (dále jen OS) přihlášeným u ÚMČ Praha 13, odboru stavebního. Ve stanovené lhůtě do osmi dnů od prvního dne zveřejnění oznámení se k účasti přihlásilo Občanské sdružení Bellušova ulice.

Při stanovení okruhu účastníků řízení vycházel stavební úřad z této úvahy:

Podle § 85 odst. 1 stavebního zákona jsou účastníky řízení žadatel a obec, podle § 85 odst. 2 je účastníkem vlastník pozemku nebo stavby, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn a dále osoby, jejichž vlastnická nebo jiná věcná práva k sousedním pozemkům nebo stavbám na nich, mohou být územním rozhodnutím přímo dotčena. Stavební úřad určil s ohledem na uvedená ustanovení stavebního zákona jako účastníky řízení navrhovatele společnost MAITREA a.s., IČ 49240617, Týnská ulička 1064/6, 110 00  Praha 1, kterou zastupuje Společnost Západního města, a.s., IČ 60196793, Lýskova 1593, 155 00 Praha 5 a vlastníky pozemků dotčených stavbou inž. sítí a vlastníky sousedních pozemků a staveb na nich. Účastníkem řízení je Hl. m. Praha zastoupená Útvarem rozvoje hlavního města Prahy (URM) a MČ Praha 13 zastoupená starostou.

Stavební úřad oznámil zahájení územního řízení známým účastníkům řízení a dotčeným orgánům. K projednání žádosti současně nařídil veřejné ústní jednání na den 14.7.2008, o jehož výsledku byl sepsán protokol. Současně byli účastníci řízení upozorněni, že své námitky a připomínky mohou uplatnit nejpozději při ústním jednání, jinak k nim nebude přihlédnuto. Dotčené orgány a veřejnost byly současně upozorněny, že svá stanoviska mohou uplatnit ve stejné lhůtě jako účastníci řízení.

Oznámení o zahájení řízení bylo zveřejněno na úřední desce MČ Praha 13 od 5.6.2008 do 21.6.2008.

Ve stanovené lhůtě nesdělily dotčené orgány k návrhu žádné stanovisko.

Ve stanovené lhůtě, při konání ústního jednání uplatnili účastníci řízení tyto námitky a připomínky:

1.    OS Bellušova ulice, zastoupené Ing. Majerem a dále – Ing. Karel Beneš, Mgr. Josef Neskusil, LL.M., Vladislava Pavlovicová, Jana Linková, Zuzana Linková,se stavbou nesouhlasí a namítají:

a) navrhovaná stavba ŠTU není v souladu s platným územním plánem hl.m. Prahy, zejména s vyhlášenou VPS č. 2/VS/13-stavbou veřejného gymnázia a požadují řešit celou funkční plochu z hlediska urbanisticko-kompozičních vazeb najednou,

b) parkovací místa jsou umístěna v rozporu s čl.10/3 vyhl.č. 26/1999 Sb.hl.m. Prahy –OTPP, na povrchu pozemku stavby a ne jako její součást a dopravním napojením stavby (původní provizorium pro zařízení staveniště sídliště a následnou prodejnu potravin) jsou likvidována dvě až tři parkovací místa pro residenty,

c) z hlediska exhalací způsob vytápění objektu ŠTU plynovým kotlem o výkonu 24 kW a požadují  napojení objektu na CZT,

d) nedostatečné vyvěšení informace o záměru na místě stavby a požadují z tohoto důvodu opakované ústní jednání

a OS Bellušova ulice navíc namítá:

e) zdejším SÚ byl vydán bez vědomí občanů souhlas s odstraněním stavby pneuservisu bez stanovení způsobu provádění bouracích prací,

2.    Ing.Jitka Kutmanová se stavbou nesouhlasí a namítá:

-dtto jako výše uvedené v bodu a),b), c) a dále, že stavbou bude narušen průběh páteřní pěší komunikace, jak byla navržená v původních plánech sídliště-navazující na stávající MÚK pěší trasy s ulicí Mukařovského,

Ve stanovené lhůtě uplatnili zástupci veřejnosti tyto připomínky:

  • Václav Lamr, který protestuje proti stavbě ŠTU a vedlejší stavby VIC (Vzdělávací a inovační centrum Lužiny) na místě určeném dle územního plánu hl.m. Prahy na stavbu veřejného gymnázia Lužiny (pro cca 700 žáků) z důvodů:

– zhoršení aspektů životního prostředí (doprava a parkování, hlučnost a prašnost stavby),

– upřednostnění zájmů specifické skupiny před obecnými zájmy na ploše, která je určena pro veřejné vybavení (zejména pro veřejně prospěšnou stavbu budovy školského typu – gymnasia)

 

Odbor stavební –oddělení územního rozhodování ÚMČ Praha 13 k výše uvedeným námitkám, požadavkům a připomínkám ze strany účastníků řízení a veřejnosti uvádí:

ad 1.,2. a) nesouladu s územním plánem a nerespektování VPS gymnázia:

– stavba ŠTU je navržena dle územního plánu SÚ hl.m. Prahy a vyhl.č. 32/1999 Sb. hl.m. Prahy, o závazné části územního plánu hl.m. Prahy, ve znění jejích změn a doplňků, ve funkční ploše VVS –mateřské, základní a střední školy, s funkčním využitím: školská zařízení, klubová zařízení, služební byty, kulturní zařízení, sportovní zařízení, atd., s čímž je navrhovaná funkce školy tradičních umění, určené zejména pro dospívající mládež (atelier kaligrafie, studium východních jazyků, kresba a malba, dějiny a souvislosti s architekturou, techniky meditace a soustředění, speciální fyzická cvičení podporující soustředění, apod.) v souladu.

Dle změny č. 1000/00, vydané opatřením obecné povahy č. 1/2008 (s účinností od 10.7.2008) je funkční plocha VVS změněna na plochu VV – veřejné vybavení, která slouží pro umístění zařízení a areálů veškerého veřejného vybavení města, tj. zejména pro školství a vzdělávání, pro zdravotnictví, atd. s funkčním využitím: školy a školská zařízení, mimoškolní zařízení pro děti a mládež, sportovní zařízení, kulturní zařízení, služební byty atd. a výjimečně přípustná jsou ostatní vzdělávací a školská zařízení, nezapsaná v rejstříku MŠMT dle §7 školského zákona, z čehož vyplývá, že umístění stavby ŠTU je v daném území rovněž možné připustit (viz výše uvedené v odůvodnění).

V dotčené ploše funkčního využití VVS, resp. VV je územním plánem stanovena veřejně prospěšná stavba VPS č. 2/VS/13 – stavba gymnázia Lužiny. Navrhovaná stavba ŠTU-umísťovaná na SZ okraji funkční plochy v území s potížemi využitelném, nemůže zabránit realizaci VPS č.2/VS/13 – stavbě gymnázia Lužiny, jak vyplývá ze stanoviska URM HMP č.j. 3231/08 ze dne 29.4.2008 a z jiných podkladů, které má zdejší SÚ k dispozici. Navrhovaná stavba nahradí stávající provizorní objekt pneuservisu (původního zařízení staveniště posléze upraveného na prodejnu potravin a servisu) a SÚ se domnívá, že tato změna i přes námitky občanů přispěje ke zlepšení celkové kultury bydlení obyvatel ulice Bellušova.

K požadavku na celkové urbanistické řešení funkční plochy VVS, resp. VV najednou SÚ sděluje:

– řízení o umístění stavby se zahajuje na základě investorem podaného návrhu, který se může v průběhu řízení pozměnit na základě jeho projednávání s DOSS a vlastníky a správci sítí a účastníky řízení. Oddělení územního rozhodování ÚMČ Praha 13 zkoumá zejména, zda předložený návrh nebrání možné budoucí zástavbě na okolních pozemcích (pokud to územní plán umožňuje) a nezhoršuje životní prostředí okolí nad míru stanovenou hygienickými limity. Vzhledem k tomu, že jde o návrhové řízení, nemůže oddělení územního rozhodování žadateli nařídit nic, co není v souladu s ustanoveními stavebního zákona, a proto nemůže po jednotlivých investorech na jednotlivých soukromých pozemcích požadovat, aby v jednotlivých návrhových řízeních postupovali současně. Zdejší SÚ může pouze stanovit možné způsoby koordinace tak, aby byla další zástavba v území možná a aby stávající zástavba nebyla negativně ovlivňována novými stavbami. Stejný postup platí i pro zmiňovaný proces EIA k jednotlivým návrhům. Proto nelze zajistit řešení celé funkční plochy se všemi urbanistickými vazbami najednou (resp. je to možné pouze v případě, když investor celou funkční plochu majetkově vlastní). V této souvislosti SÚ sděluje na základě informací OMBAI ÚMČ Praha 13 k faktu, že všechny pozemky pro stavbu gymnázia pro cca 700 žáků MČ Praha vykoupila „za peníze poplatníků“ a pak nazpět soukromým subjektům – původním majitelům opětovně prodejem navrátila, že k tomu došlo na základě kupní smlouvy, jejíž podmínky nemohla MČ Praha 13 (resp. hl.m.Praha) splnit. Celková koncepce školství leží plně v hl.m. Praze v kompetenci odboru školství MHMP, který výstavbu gymnázia na dotčených pozemcích v dohledné době neplánuje (jak vyplývá z jeho vyjádření k sousední stavbě VIC), proto SÚ námitkám týkajícím se nesouladu s územním plánem a řešení celé funkční plochy najednou nevyhovuje, neboť se domnívá, že stavba je umísťována v souladu s územním plánem a respektuje umístění VPS č. 2/VS/13

ad 1.2.b) – k umístění parkovacích stání v rozporu s čl. 10,odst.3 vyhl.č. 26/1999 Sb.hl.m. Prahy (OTPP) SÚ sděluje, že příslušné ustanovení zní: že stavby musí být vybaveny zařízením pro dopravu v klidu, řešeným přednostně jako součást stavby, anebo umístěným na pozemku stavby, což návrh splňuje, proto oddělení územního rozhodování ÚMČ Praha 13 této námitce nevyhovuje pro bezpředmětnost,

– k námitce, že dopravní napojení využívá stávající provizorní napojení z ulice Bellušova a tím zabírá 2-3 potenciální parkovací místa pro rezidenty SÚ sděluje:

SÚ se domnívá, že pokud nově navrhovaná stavba může využít již něco realizovaného (byť provizorního), je to ku prospěchu okolí (neboť nedojde novými terénními zásahy, které by byly nutné při realizaci dopravního napojení z ulice Mukařovského – v blízkosti křižovatky s ulicí Bellušova z hlediska dopravního nevhodného – k likvidaci dalších ploch zeleně, které by bylo zrušeno mnohem více, než je požadovaná plocha cca dvou stání v prostoru vjezdu, resp. plocha všech stání v areálu ŠTU). Stávajících parkovacích stání při ulici Bellušova se stavba nedotkne a deficit parkování v nočních hodinách pro obyvatele Bellušovy ulice by bylo možné řešit dohodami o parkování s investory v dotčeném území, pokud by byla vůle k oboustranné diskusi, proto SÚ této námitce nevyhovuje

ad 1.,2.c) – k vytápění objektu plynovým kotlem o výkonu 24 kW SÚ sděluje, že územní řízení je řízení o návrhu, který byl projednán se všemi dotčenými orgány chránícími veřejné zájmy na úseku péče o životní prostředí a ochrany veřejného zdraví a tyto orgány vyslovily s návrhem souhlas. Požadavku napojení navrhovaného objektu na soustavu CZT nemůže tedy stavební úřad vyhovět, vzhledem k velikosti objektu a výkonu kotle lze předpokládat, že jeho napojení na CZT nebude ekonomické ani v budoucnu a eventuelní změnu topného systému lze předpokládat z alternativních zdrojů energie,  

ad 1.,2.d) – k vyvěšení informace o záměru SÚ sděluje:

dle sdělení navrhovatele byla informace o záměru a zahájeném řízení vyvěšena na třech místech (veřejná telefonní budka na hranici pozemku přiléhajícího k chodníku, na objektu pneuservisu – resp. u bývalého hlavního vstupu do objektu u veřejného chodníku a na sloupu PRE u veřejného chodníku) a byla v souladu se zákonnými předpisy i co se týká obsahu. SÚ v tomto případě „tvrzení proti tvrzení“ upřednostňuje  hledisko procesní ekonomie a nepovažuje konání nového ústního jednání za nutné, neboť se domnívá vzhledem k reakci občanů a počtu připomínek, že byli občané se záměrem seznámeni, proto požadavku konání opakovaného ústního jednání nevyhovuje,

k námitce Ing. Jitky Kutmanové, že stavbou bude narušena páteřní pěší komunikace z mimoúrovňového pěšího přemostění ulice Mukařovského do obytné skupiny Bellušova SÚ sděluje:

-stávající pěší trasa nebude navrhovanou stavbou dotčena,

– k námitce OS Bellušova k souhlasu s odstraněním provizorní stavby pneuservisu SÚ sděluje, že tato námitka svou povahou nespadá do okruhu problémů řešených v územním řízení, proto se jí SÚ zabývat nebude. Dle sdělení oddělení výstavby odboru stavebního ÚMČ Praha 13 již k demolici objektu došlo,

– k námitkám veřejnosti, které jsou podobné jako námitky účastníků řízení, se již SÚ vyjádřil výše. Ke zhoršení základních parametrů životního prostředí z hlediska hluku a prašnosti po dobu stavby, lze konstatovat, že způsob a ochrana okolního životního prostředí po dobu stavby budou podrobně posuzovány v průběhu stavebního řízení k tomu příslušnými dotčenými orgány a nespadají do územně technických podmínek posuzovaných v územním řízení. Nadřazenost zájmů skupiny lidí oproti veřejnému zájmu většiny obyvatel nezkoumá a ani nemůže zkoumat SÚ v územním řízení (jde o problém společenský – tedy o něm lze jednat pouze na úrovni zástupců MČ Praha 13), které je návrhové. Navrhovaná stavba je v daném území s územním plánem hl.m. Prahy v souladu a na základě změny č. 1000/00 ji lze zde připustit. Návrh byl se všemi dotčenými orgány státní správy (na úseku jimi sledovaných právních předpisů) kladně projednán a rovněž odsouhlasen vlastníky a správci sítí, proto SÚ rozhodl tak, jak je uvedeno.

Ke všem uvedeným námitkám OST – OUR ÚMČ Praha 13 konstatuje, že každým umístěním nové stavby dojde k ovlivnění okolních staveb a stavební úřad je povinen při svém rozhodování zkoumat , zda jsou splněny platné předpisy, zejména vyhl. 26/1999 o OTPP a zda intenzita narušení jednotlivých činitelů a vlivů a jejich důsledky na pohodu bydlení nepřekročí přípustnost míry negativního ovlivnění. S ohledem na rozsah a náplň navrhované stavby včetně jejího spolupůsobení na okolí  byla míra ovlivnění okolní zástavby posouzena jako možná.

Stavební úřad zajistil vzájemný soulad předložených závazných stanovisek dotčených orgánů vyžadovaných zvláštními předpisy a zahrnul je do podmínek rozhodnutí.

Stavební úřad rozhodl, jak je uvedeno ve výroku rozhodnutí, za použití ustanovení právních předpisů ve výroku uvedených.

Upozornění:

  • Projekt stavby podléhá vodoprávnímu souhlasu dle § 17 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, který vydá ÚMČ Praha 13, odbor stavební.
  • Před zahájením stavby bude umožněno příslušné organizaci provedení archeologického výzkumu. Jeho zajištění je nutno projednat v dostatečném předstihu před zahájením prací.
  • Investor je povinen plnit ustanovení zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů.

Poučení účastníků:

Proti tomuto rozhodnutí se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení k Magistrátu hl. m. Prahy podáním u zdejšího správního orgánu.

Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka.

Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

Rozhodnutí má podle § 93 odst. 1 stavebního zákona platnost 2 roky ode dne nabytí právní moci tohoto rozhodnutí. Nepozbude však platnosti, jestliže v této lhůtě bude podána žádost o stavební povolení. Rozhodnutí pozbývá platnost dnem, kdy bylo stavebnímu úřadu doručeno oznámení žadatele nebo jeho právního nástupce o tom, že upustil od záměru, k němuž se rozhodnutí vztahuje. Podmínky rozhodnutí o umístění stavby platí po dobu trvání stavby či zařízení, nedošlo-li z povahy věci k jejich konzumaci.

Ing. Tomáš Círus v.r.

vedoucí odboru stavebního

Za správnost vyhotovení: Ing. Zlata Bartošová

Toto  rozhodnutí musí být vyvěšeno po dobu 15 dnů.

Vyvěšeno dne: ….15.8.2008……………………..    Sejmuto dne: ……31.8.2008…………………………

Razítko, podpis orgánu, který potvrzuje vyvěšení a sejmutí rozhodnutí.

 

Poplatek:

Správní poplatek podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích položky 18 písm. a/ ve výši 1000,- Kč byl zaplacen.

Obdrží:

Účastníci  řízení
1. Společnost Západního města, a.s., Lýskova 1593, 155 00  Praha 5
2. Útvar rozvoje hl. m. Prahy, Vyšehradská 2077/57, 128 00  Praha 2

Účastníci řízení – oznámení veřejnou vyhláškou:

3. MČ Praha 13 – veřejná deska, Sluneční nám. 13, 158 00 Praha 5

Dotčené orgány:
4. MHMP-OOP odd. ochrany přírody a krajiny, Jungmannova 35/29, 111 21  Praha 1
5. ÚMČ Praha 13 – DOP, Sluneční nám. 13, 158 00  Praha 5
6. ÚMČ Praha 13 – OŽP, Sluneční nám. 13, 158 00  Praha 5
7. HZS hl. m. Prahy, Sokolská 62, 121 24  Praha 2
8. HS hl. m. Prahy, Štefánikova 17, 150 00  Praha 5

Na vědomí:

9. Útvar rozvoje hl.m. Prahy paní Věra Faktorová, Vyšehradská 2077/57, 128 00 Praha 2

10. ÚMČ Praha 13 – OST, Sluneční nám. 13, 158 00 Praha 5

 

TOPlist